حقوقدانان شاهد

حقوقدانان شاهد

سلام به وبلاگ خودتون خوش آمدید امیدوارم که از وبلاگ خوشتون بیاد.لطفا نظر بدید.
حقوقدانان شاهد

حقوقدانان شاهد

سلام به وبلاگ خودتون خوش آمدید امیدوارم که از وبلاگ خوشتون بیاد.لطفا نظر بدید.

دکتر محمدعلی اردبیلی

دکتر محمدعلی اردبیلی

 

در سال ۱۳۲۶ شمسی در تهران به دنیا آمد. دورة ابتدایی را در مدارس نوبنیاد نظامی، رشدیه و عیسی بهرامی و دوره متوسطه را با رتبه ممتاز در دبیرستان رازی به پایان رساند. (۱۳۴۵ ش) در سال ۱۳۴۶ ش. به تحصیل در دانشکده حقوق دانشگاه بروکسل (بلژیک) پرداخت. همزمان به مطالعه در رشته فلسفه نیز مشغول شد. دوره کارشناسی را بادفاع از پایان نامه خود با عنوان (مبانی حق مجازات) در رشته حقوق جزا به پایان رساند. در سال ۱۹۴۷ (م). کارشناسی ارشد علوم جزا و جرم شناسی را با معرفی رسالة «بزهکاری اطفال و حالت خطرناک» از دانشکدة حقوق دانشگاه لیل (فرانسه) دریافت کرد. سرانجام در سال ۱۹۷۸ (م) برابر با ۱۳۵۷ ش با دفاع از پایاننامه خود با عنوان «بزهکاری اطفال و نوجوانان در ایران» موفق به دریافت دکترای حقوق جزا و جرم شناسی با درجه ممتاز گردید.
پس از بازگشت به ایران همکاری خود را ابتدا با شعبه ۴۸ دادگاه عمومی تهران (اطفال و نوجوانان بزهکار) به عنوان مشاور و سپس در خرداد ۱۳۵۹ به عنوان سرپرست کانون اصلاح تربیت تهران با دادگستری آغاز کرد. مدتی نیز در شورای سرپرسی زندانها و اقدمات تأمینی و تربیتی با سمت رئیس قسمت پژوهشی و مطالعاتی به کار تنظیم آیین نامه زندانها مشغول بود. از سال ۱۳۶۳ (ش) به عضویت هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی درآمد و تا سال ۱۳۷۰ در مرتبه استادیاری و پس از آن تا سال ۱۳۸۰ در مرتبه دانشیاری و هم اکنون در مرتبه استادی به تدریس دروس حقوق جزای عمومی، جرم شناسی، بزهکاری اطفال و نوجوانان، جامعه شناسی جنایی و حقوق بین‌المللی کیفری مشغول بوده و هست. تدریس در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آزاد اسلامی، مدرسه عالی شهید مطهری، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، دانشگاه امام صادق، دانشکده روابط بین‌‌الملل و مدرسه عالی قضایی قم بخش دیگری از فعالیتهای آموزشی او به شمار می رود. دکتر اردبیلی بارها از طرف دانشگاههای آزاد اسلامی از جمله دامغان، ورامین، نراق، رفسنجان، یزد، کازرون، بیرجند، اهواز برای ایراد سخنرانی دعوت شده است. در بیش از ده همایش علمی در تهران و شهرستانها مشارکت فعال داشته است و در هیئت های قانونگذاری برای تدوین و نگارش قوانین عضویت داشته است.
اهم آثار تألیفی و تحقیقی دکتر اردبیلی عبارتند از:
۱ ـ حقوق جزای عمومی (۲ ج)
۲ ـ ترجمة کتاب جرایم و مجازاتها اثر بکاریا
۳ ـ معاضدت قضایی واسترداد مجرمین
۴ ـ حمل و تحویل تحت نظارت نشر
بیش از بیست مقالة حقوقی در نشریات مختلف حقوقی کشور و دو مقاله در نشریات خارجی.
ایشان علاوه بر عضویت در انجمن بین المللی حقوق جزا و انجمن ایرانی جرم شناسی ، هم اکنون ریاست انجمن ایرانی حقوق جزا را نیز به عهده دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد